Korpolife

Nie marnuj czasu na domyślanie się, co szef ma na myśli

Zamiast kilkunastu narzędzi do rozmów, szkoleń i zarządzania kadrami w firmie – jedna przejrzysta platforma dostępna z telefonu. Tak w największym skrócie można opisać aplikację Blue Colibri. Węgierska spółka, która ją stworzyła, oficjalnie zaczyna działać w Polsce. Chce pokazać dużym i średnim firmom, że dzięki lepszej komunikacji mogą oszczędzić czas i poprawić wydajność pracy.

Ułożenie procesów w firmie na nowo potrafi znacząco wpłynąć na jej wydajność. Produktywność pracowników wzrasta o 20-25 proc. w organizacjach, w których pracownicy są dobrze skomunikowani, a sama firma jest znacznie mniej narażona na wysoką rotację kadr. Dzięki lepszym narzędziom do komunikacji można odzyskać dużo czasu i innych zasobów marnowanych z powodu nieefektywnej komunikacji. To dlatego nasza firma specjalizuje się właśnie w usprawnianiu komunikacji.

Gratka dla HR-owców i menedżerów

Nasza aplikacja zaczęła działać u pierwszych klientów na początku 2019 roku. Ma mnóstwo funkcji, ale dla użytkownika jest bardzo prosta, funkcjonalna i elastyczna, co szybko okazało się uniwersalnymi zaletami całej platformy. Już w 2020 r. wychodziliśmy z naszym produktem poza Węgry, a dziś korzysta z niego ponad 100 przedsiębiorstw i 84 tys. pracowników w całej Europie. Blue Colibri dostępne jest w 16 językach – teraz także po polsku.

Dlaczego nastawimy się na rozwój w Polsce? – Chcemy w najbliższych latach pozyskać jak najwięcej partnerów w Europie Środkowej i Wschodniej, a wiele globalnych firm właśnie w Polsce ulokowało swoje centrale na CEE. Do tego Polacy słyną z przedsiębiorczości, powstało tu wiele interesujących nas – również lokalnych – dużych i średnich firm, dlatego priorytetowo traktujemy ten kraj – tłumaczy Tamás Barathi, współzałożyciel Blue Colibri.

Jak działa Blue Colibri?

Aplikacja Blue Colibri jest najbardziej przydatna w firmach, gdzie znaczna część pracowników działa w terenie, poza biurem, bądź część w biurze, a część zdalnie lub hybrydowo. Przecież nie wszyscy pracujemy przez osiem godzin przy biurku z laptopem, na którym co chwilę sprawdzamy pocztę, ale praktycznie każdy ma już smartfona. To dlatego domyślnym kanałem dostępu do platformy uczyniliśmy apkę na telefon. Z jej poziomu można robić w zakresie komunikacji z kolegami z pracy praktycznie wszystko. Nie trzeba już nigdzie wieszać kartek z ważnymi informacjami, do nikogo wydzwaniać czy zwoływać spotkań, które dałoby się zastąpić konkretną wiadomością dla wszystkich zainteresowanych.

Dla menedżerów najwygodniejsze zwykle okazuje dostęp platformy Blue Colibri przez przeglądarkę, na dużym ekranie biurowego komputera. Z kolei dla pracowników jedynym warunkiem skorzystania z niej jest pobranie na telefon mobilnej aplikacji ze sklepu Google Play, Huawei Store, App Store. Do rejestracji nie jest nawet wymagany e-mail, wystarczy przydzielony przez menedżera login. Obsługa narzędzia jest intuicyjna i bardzo przypomina rozwiązania, z których na co dzień korzystamy na Facebooku czy w innych serwisach społecznościowych.

Blue Colibri usprawnia:

  • komunikację wewnętrzną – dzięki dystrybuowaniu wiadomości firmowych, możliwości tworzenia i dystrybucji ankiet czy newsletterów, przeprowadzania sondaży czy quizów, prowadzenia firmowego kalendarza;
  • edukację online pracowników – dzięki możliwości prowadzenia szkoleń online, również BHP, wdrażaniu i integrowaniu poprzez platformę nowych pracowników, tworzenie wyzwań etc.
  • administrowanie w obszarach HR – umożliwiając tworzenie formularzy, obsługę wniosków o świadczenia pracownicze, zarządzanie urlopami, rezerwacje sal konferencyjnych etc.
  • angażowanie pracowników i community building – dzięki możliwości tworzenia grup, wysyłania prywatnych wiadomości i wyrażania uznania dla pracy członków zespołu.

Firmy, które są klientami Blue Colibri, korzystają z platformy wykupując miesięczną subskrypcję. Wysokość opłaty zależy od liczby pracowników oraz wybranego pakietu, czyli od liczby funkcji aplikacji, z których dana firma chciałaby korzystać.

Polak, Węgier – dwa bratanki. Kto za tym stoi?

Firma Blue Colibri powstała w 2018 roku w Budapeszcie. Wyrośliśmy z działającej od dekady węgierskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w HR. Doradzając klientom zdaliśmy sobie sprawę z tego, że wraz ze wzrostem skali organizacji coraz ważniejszą rolę w jej działaniu zaczyna odgrywać sprawny przepływ informacji.

Od początku chcieliśmy pokazać nasz pomysł szerokiemu światu. Już rok po starcie aplikacja Blue Colibri została wdrożona po raz pierwszy w firmie spoza Węgier. Organizacją do dzisiaj zarządzają jej założyciele: Tamás Barathi oraz Viktória Takács-Fulai.

Blue Colibri współpracuje głównie z dużymi i średnimi organizacjami. Do klientów firmy należą m.in. LPP, Tchibo, GrandVision, Praktiker, Trenkwalder, Volvo, Samsung i Aptiv. Przyszłym partnerom z Polski zapewnimy polskojęzyczne wsparcie zespołu obsługi klienta we wdrażaniu platformy i jej codziennym użytkowaniu.

Wersję demo aplikacji wraz z prowadzeniem opiekuna Blue Colibri można zamówić na www.bluecolibriapp.com.

Magdalena Pekowska
[email protected]

Phone mockup psd with hands holding

Dodaj komentarz