Radio zwyczajowo opierało swoją komunikację na trzech filarach: muzyka, wiadomości i rozrywka. Obecnie kategorie te nie są już domeną tradycyjnych mediów. O uwagę słuchaczy stacje radiowe muszą walczyć z platformami social mediowymi oraz streamingami audio i wideo, czyli treściami na żądanie. Czy mają szanse w tym starciu?
Mimo rozwoju technologii i pojawienia się nowych form komunikacji radio nadal odgrywa istotną rolę w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie.
Słuchanie radia ma dla odbiorców wyjątkowe zalety, które sprawiają, że to medium nie tylko przetrwało próbę czasu, ale również zyskało nowe znaczenie w erze cyfrowej. Dlaczego?
Tak mówią słuchacze:
Lubię słuchać radia, bo lubię różnorodną muzykę, lubię jak ktoś wybiera ją za mnie, a zabawne komentarze DJ-ów pomiędzy piosenkami sprawiają, że się uśmiecham.
Gdy słucham radia, wiem, że w tym samym czasie słucha go wiele osób. Jak przeżywam emocje związane z moją ulubioną piosenką, wiem, że słuchają jej ze mną inni.
(źródło: Badanie etnograficzne, MillwardBrown SMG KRC 2021).
Różnorodność, osobowość DJ-a radiowego i budowanie społeczności to aspekty, które dają radiu niekwestionowaną przewagę!
Stacje radiowe dostosowują swoje playlisty do gustów słuchaczy, serwując im to, co najlepsze w różnych gatunkach muzycznych. Co oczywiste, jest to medium dostępne wszędzie, bez ograniczeń terytorialnych, już nie tylko FM, ale także przez aplikacje mobilne czy streaming.
Mieszkańcy Warszawy i okolic mają duży wybór stacji regionalnych, które są blisko lokalnych problemów i wydarzeń. Jedną z nich jest Radio Kolor. To stacja, która nadaje od 1993 roku, a jej nadajnik znajduje się na iglicy Pałacu Kultury i Nauki. Jej program można odbierać na częstotliwości
103 FM, w aplikacji mobilnej lub w streamie.
Dzięki starannie dobranej muzyce każda minuta spędzona z Radiem Kolor gwarantuje
barwne granie!
To jednak nie wszystko. Radio Kolor to nie tylko muzyka,to również rzetelne informacje o tym, co dzieje się w Warszawie i jej okolicach. Dodatkowo stacja oferuje niebanalne audycje oraz ciekawe wywiady z gośćmi, dzięki którym można m.in. poznać historie interesujących osobowości związanych z Warszawą.
Z kolei na jesień Radio Kolor przygotowało wyjątkową kampanię reklamową z licznymi konkursami i zabawami dla słuchaczy!
Radio Kolor to ulubiony kolor stolicy. Posłuchaj.
Dodaj komentarz