Miasto

Spotify, Tidal, a może po prostu radio? O tym dlaczego radio może stanąć do równej walki z serwisami streamingowymi.

Radio zwyczajowo opierało swoją komunikację na trzech filarach: muzyka, wiadomości i rozrywka. Obecnie kategorie te nie są już domeną tradycyjnych mediów. O uwagę słuchaczy stacje radiowe muszą walczyć z platformami social mediowymi oraz streamingami audio i wideo, czyli treściami na żądanie. Czy mają szanse w tym starciu?

Mimo rozwoju technologii i pojawienia się nowych form komunikacji radio nadal odgrywa istotną rolę w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie.

Słuchanie radia ma dla odbiorców wyjątkowe zalety, które sprawiają, że to medium nie tylko przetrwało próbę czasu, ale również zyskało nowe znaczenie w erze cyfrowej. Dlaczego? 

Tak mówią słuchacze:

Lubię słuchać radia, bo lubię różnorodną muzykę, lubię jak ktoś wybiera ją za mnie, a zabawne komentarze DJ-ów pomiędzy piosenkami sprawiają, że się uśmiecham.

Gdy słucham radia, wiem, że w tym samym czasie słucha go wiele osób. Jak przeżywam emocje związane z moją ulubioną piosenką, wiem, że słuchają jej ze mną inni.

(źródło: Badanie etnograficzne, MillwardBrown SMG KRC 2021).

Różnorodność, osobowość DJ-a radiowego i budowanie społeczności to aspekty, które dają radiu niekwestionowaną przewagę!

Stacje radiowe dostosowują swoje playlisty do gustów słuchaczy, serwując im to, co najlepsze w różnych gatunkach muzycznych. Co oczywiste, jest to medium dostępne wszędzie, bez ograniczeń terytorialnych, już nie tylko FM, ale także przez aplikacje mobilne czy streaming.

Mieszkańcy Warszawy i okolic mają duży wybór stacji regionalnych, które są blisko lokalnych problemów i wydarzeń. Jedną z nich jest Radio Kolor. To stacja, która nadaje od 1993 roku, a jej nadajnik znajduje się na iglicy Pałacu Kultury i Nauki. Jej program można odbierać na częstotliwości

103 FM, w aplikacji mobilnej lub w streamie.

Dzięki starannie dobranej muzyce każda minuta spędzona z Radiem Kolor gwarantuje

barwne granie!

To jednak nie wszystko. Radio Kolor to nie tylko muzyka,to również rzetelne informacje o tym, co dzieje się w Warszawie i jej okolicach. Dodatkowo stacja oferuje niebanalne audycje oraz ciekawe wywiady z gośćmi, dzięki którym można m.in. poznać historie interesujących osobowości związanych z Warszawą.

Z kolei na jesień Radio Kolor przygotowało wyjątkową kampanię reklamową z licznymi konkursami i zabawami dla słuchaczy!

Radio Kolor to ulubiony kolor stolicy. Posłuchaj.

Dodaj komentarz